dissabte, 23 de gener del 2021

FIL RECORDANT UNA PELI INFANTIL

Publicat a Twitter el 10 de gener de 2021 (https://twitter.com/0Tonet001/status/1348360551458594819)


Sempre em lamento de la pèssima memòria que tinc. Força gent té records nítids d'infantesa, en canvi jo m'he de conformar amb breus 'flaixos' o sensacions, perxò em reforço tant amb les fotografies o els objectes de l'època. Doncs bé, aquestes passades festes nadalenques vaig tenir un flaix dels meus.

Pensant en pelis infantils pel meu nebot em va venir a la memòria un nen que queia en un riu i es convertia en dibuix animat junt amb la sensació de ser una pel·lícula 'd'època'. I ja està, sols això. Amb el tràfec de les festes no li vaig donar importància però, ailàs! Se'm va posar al cap com un corcó i cada dia, un moment o altre, em venia al cap l'escena (sense imatge gràfica, sols el fet) i sempre quan no em venia bé fer la consulta a internet, després ho oblidava.

El tema em va anar marxant del cap fins avui que ha tornat a donar la tabarra i, dit i fet, de cap a l'ordinador amb la convicció de passar-hi el temps necessari fins a trobar la informació (si és que no ho havia somniat!) Començo a googlejar. Ja em perdonareu, però la meva infantesa televisiva va ser, en gran part, en castellà i així he començat a buscar: "Película antigua animación acción real niño rio". Buf, ha sortit de tot menys què buscava, he començat a utilitzar altres paraules, variants...

Una estona després, tatxan! Trobada! 'La leyenda del lago mágico/ The water babies' de Lionel Jeffries/ 1978. Cartell: Pin de Pinterest (Ramonet)
De cap al YouTube a la recerca d'algun fragment i m'ha sortit el tràiler en anglès. Aleshores l'he recordada (tot i que no sé si em va agradar o no). Hi surt el James Mason!!! Ara ja la podria cercar i endollar-li a mon nebot.
https://www.youtube.com/watch?v=6iRYQ_2n938

Però aquí no acaba la cosa! En veure les imatges m'ha vingut un altre flaix. La vaig veure una tarda de Nadal, l'escalfor del foc a terra, era havent dinat i escoltada en català! Català? De cap a la @Viquipedia i allí hi ha l'entrada. Apa! https://ca.wikipedia.org/wiki/La_llegenda_del_llac_m%C3%A0gic
Llegeixo tota l'entrada i a l'apartat 'referències' m'hi trobo una fitxa del portal 'ÉsADir', m'hi tiro de cap!
https://esadir.cat/filmoteca/fitxa/node/La_llegenda_del_llac_magic

Es va emetre per primer cop a TV3 el dia de Sant Esteve de 1984!!! Sols faltava confirmar que era havent dinat per certificar un record autèntic, torno a Google i... clavat! Document extret de fundaciojvfoix.org

Gràcies Google!!!👋 I gràcies a tothom qui dedica una estona del seu temps a pujar tot de dades més o menys importants per tal que algun dia algú les trobi i se li esbossi un somriure a la cara.


| Top ↑ |